я не знаю как там у них на Мальтах :-))) но по ссылке которую я привел чуть выше для британии сказано "... при частной ... если свыше 36 фунтов ... " ....
Выбор недорогого крыла
Модераторы: трофи, DukeSS, KWAK
А частное лицо из РФ, отправляя посылку другому частному лицу в ЕС, обязано указывать реальную стоимость отправления? Правда, тут уровень доверия необходим для постоплаты, а уж если предоплата была …
А если еще и указать, что это не готовое изделие, а 2 куска пластика\ткани и фурнитура
А если еще и указать, что это не готовое изделие, а 2 куска пластика\ткани и фурнитура
ДОСААФ-81; PADI #.#.#.#.; IANTD 98702
Посмею скромно заметить уважаемым участникам дискуссии, что крайние 13 сообщений имеют весьма отдалённое отношение к предмету моего вопроса...
Ну... Вы затронули интересную тему, почему бы и не обсудить? Если вы нашли ответы на свои вопросы, то в чём проблема?
Credo quia absurdum est.
- Андрей СПб
- Активный участник
- Сообщения: 15454
- Зарегистрирован: 11-03-2009 09:51
ДА?? ведь мы обсуждаем два ОСНОВНЫХ потребительских качества жилетов - итоговая цена (не за морем телушка полушка..) и стоимость исполнения гарантийных обязательств
Можно конечно скатится на обсуждение необходимой подъемной силы, преимуществ моностропы и псевдокрыл ... но честно говоря это уже тааак много раз обсуждалось, поскольку "на вкус и цвет"..
Поныряв много вы поймете что "танцует" не бублик, а танцоре
NDL Nitrox, AOWD PADI, OWD SSI, Подв. пловец ДОСААФ СССР
Бубилик или подкова. Многа букв от гуешников:
Wing Myths 101.
"Donut wings move gas around easier"
"Donut wings help with feet down trim"
Reality:
Wings should be shorter than the cylinders, or the wing will be pinched under the bottom of the tanks when the diver sits down while gearing up / doffing.
For a horizontally trimmed diver the lower arc of a donut wing will be between the lower end of the cylinders and the diver's rear end.
This is the lowest point of the wing. The "side pontoons" are free to wrap up the sides of the cylinder(s) and the top arc wraps up until it hits the valve / first stage.
Where does gas go in a wing? Always to the highest point. How much gas will be in the lower arc of a donut wing during normal use? NONE!
Getting gas to fill the lower arc of a donut wing requires the diver to be distinctly head down, butt up.
Ease of venting is a function of tank wrap. Tank wrap is a function of wing width and total capacity.
Wing shape does impact surface performance.
Remember that any portion of a BC that is above the surface of the water contributes no lift, as it not displacing any water. Wings with high volume top arcs will need to be filled to a greater extent at the surface than a wing with a narrow, low volume top arc.
Comfort at the surface is easy to achieve if the diver is properly weighted, and is using a crotch strap.
If the diver is properly weighted very little wing inflation is required to get their chin out of the water, just a "puff" or two. This gas is located behind the divers shoulders. The crotch strap assures that as the wing lifts the rig, the rig lifts the diver.
OTOH an over weighted diver needs to fully inflate their wing, and not they have gas down around their kidneys. That can push people forward. No crotch strap? Now the rig rises, but the diver does not. Ugly.
What wing is best for you? That's mostly a function of the buoyancy of your exposure suit. Let me know if you have questions.
Wing Myths 101.
"Donut wings move gas around easier"
"Donut wings help with feet down trim"
Reality:
Wings should be shorter than the cylinders, or the wing will be pinched under the bottom of the tanks when the diver sits down while gearing up / doffing.
For a horizontally trimmed diver the lower arc of a donut wing will be between the lower end of the cylinders and the diver's rear end.
This is the lowest point of the wing. The "side pontoons" are free to wrap up the sides of the cylinder(s) and the top arc wraps up until it hits the valve / first stage.
Where does gas go in a wing? Always to the highest point. How much gas will be in the lower arc of a donut wing during normal use? NONE!
Getting gas to fill the lower arc of a donut wing requires the diver to be distinctly head down, butt up.
Ease of venting is a function of tank wrap. Tank wrap is a function of wing width and total capacity.
Wing shape does impact surface performance.
Remember that any portion of a BC that is above the surface of the water contributes no lift, as it not displacing any water. Wings with high volume top arcs will need to be filled to a greater extent at the surface than a wing with a narrow, low volume top arc.
Comfort at the surface is easy to achieve if the diver is properly weighted, and is using a crotch strap.
If the diver is properly weighted very little wing inflation is required to get their chin out of the water, just a "puff" or two. This gas is located behind the divers shoulders. The crotch strap assures that as the wing lifts the rig, the rig lifts the diver.
OTOH an over weighted diver needs to fully inflate their wing, and not they have gas down around their kidneys. That can push people forward. No crotch strap? Now the rig rises, but the diver does not. Ugly.
What wing is best for you? That's mostly a function of the buoyancy of your exposure suit. Let me know if you have questions.
Для истории - в результате длительных размышлений было куплено крыло AVL (A-14). Доставка - с оказией. Первый заныр - сугубо положительные эмоции
- Динар Идиятулин
- Участник
- Сообщения: 173
- Зарегистрирован: 14-10-2013 15:52
- Откуда: Канск Красноярский край
+100500
Хороший человек, может быть, не очень хорошим дайвером, Плохой человек может быть хорошим дайвером, но он навсегда останется плохим человеком.
Тоже долго выбирал крылышко в итоге решился на Tecline Ultra Light Donut 17, в полном комплекте с алюминиевой спинкой. Скоро испытаем с сухарем:)